tisdag 7 april 2009

There's no place like home

Vi gör alla våra misstag, många som få, stora som små.

Gud vet att jag gjort ett antal vissa större än andra.

Oberoende av hur gärna jag ville bibehålla min stolthet eller helt enkelt var rädd för det där steget så är jag glad att jag gjorde det. Min mamma har alltid sagt/säger: "vad som än händer, vilken tid på dygnet det än må vara, vad du än gjort så kan du alltid komma hem"

Många av oss underskattar "hem". För mig är ett hem dit jag kan vända mig när som, rätt som fel. Jag tas alltid i mot av samma villkorslösa kärlek. I mitt hem är jag endast omgiven av folk jag älskar och som älskar mig. Jag kan vara precis hur galen som helst utan att bli dömd. Jag får vara hur korkad som helst utan att behöva be om ursäkt. För vissa finns det fler platser som betecknas som hem. Så länge det uppfyller kriterierna så är det ett hem.

Jag har två och jag vet att jag kommer bilda fler.

När den yttrevärlden blir för mycket för att kunna handskas med så kan jag alltid låsa in mig i min vrå, i mitt hem.

Aldrig någonsin igen kommer jag underskatta det ett hem har att erbjuda: trygghet, värme, ledning, villkorslöskärlek och viktigast av allt: ro.

Med dessa byggstenar till hands kommer jag bygga mina hem för mig och för de viktigaste människorna i mitt liv.

There's no place like home.

2 kommentarer:

  1. antagligen det viktigaste som finns när man egetnligen tänker efter.

    SvaraRadera