onsdag 18 mars 2009

Empati

Vissa saker är bara inte ok! Man behandlar inte en människa hur som helst! Att fela är mänskligt visst finns det vissa fel som absolut inte går att svälja men lite empati får man faktiskt ha.

Sådant verkar vissa inte vara införstådda med. För vissa räcker det tydligen med att bli sviken för att man ska vifta med pistoler.

Var har empatin tagit vägen? Hur kan en människa vara så kall att man tar till vissa "straff" för ett "brott"? Att överdriva räcker inte som beskrivning.

Det finns människor jag verkligen inte gillar men jag dör inte av att gengälda ett hej! Det gör ingen annan i heller.

När en person sviker en annan eller bara inte förstår bättre så kan ju den som utför dessa handlingar må så bra. Man behöver inte förstå det men lite empati får man ha för vissa saker gör man bara inte mot en annan levande varelse!

4 kommentarer:

  1. bloggen blev så fin gumman.. saknar dig och allt vårt prat om allt mellan himmel och jord.. när kommer du och hälsa på??

    SvaraRadera
  2. my dear (L)
    welcome to the sad world , where the pepole who lacks hearts&brains live.

    SvaraRadera
  3. Tack hjärtat din med tihiii :D jag med! Jadu får nog ta mig i kragen! När kommer duuuu? Mina rökpauser är inte detsamma längre :(

    Gabce, zabce it sucks, doesn't it? <3

    SvaraRadera