måndag 16 mars 2009

He's just not that into you....


... såg jag igår. Det var väl ingen höjdare, en vanlig tjejfilm eller vad man ska kalla det. Att dömma av titeln så trodde jag faktiskt att det inte skulle vara en sån där film där allt är en dans på rosor, lite små tjafs och sen får dom varandra och lever lyckliga i alla sina dar.

Det var väl inte riktigt så men nästan.

Filmen tar dock upp det stäääändiga spelet man blir involverad i så fort man väljer att träffa någon. Gissa om jag fick ännu mer avsmak.

På sista tiden har jag absolut inte klarat av dessa filmer inte bara för att de är orealistiska men även löjliga. Kom igen, antigen så är jag extremt ovanlig eller så försöker filmindustrin ingjuta falskt hopp om en "verklighet" som inte finns på denna planet. Detta resulterar i ett beroende hos en drömmande publik och miljarder till filmindustrin.

Det enda som var vettigt med just denna filmen var, som nämnt, det ständiga spelet. Båda parter skickar ut signaler som ingen kan tyda, varpå en massa oskrivna regler och missförstånd uppstår.

Killar och tjejer tänker egentligen inte så olika, problemet är hur vi uttrycker det och hur vi inte uttrycker det. Istället för att fråga rakt ut vad personen menar så spekulerar man och försöker läsa mellan raderna, löjligt! Men gud nåde dig om du frågar rätt ut vad personen vill. Då är du framfusig och nästintill efterbliven. Lööööjligt!

Sen måste jag bara påpeka en sak som troligen är känslig för många. Men helt ärligt. En tjej som vill ha ett förhållande, hur mycket vinner hon på att direkt ge killen det nästan alla killar vill ha?
Varför klaga sen på att han inte ringer? Han har ju fått det tjejen visat att han kan få. Det är som när du ska köpa något från blocket. Man ringer och förhandlar titt som tett tills det att man får det man vill ha. Sen ringer man ju inte mer! Allt handlar faktiskt om förhandlig, det är trots allt en enda köttmarknad där ute.

Nej jag fortsätter leva mitt liv i celibat och vänta på att prinsen ska knacka på dörren det här är helt för mycket huvudbry!

2 kommentarer:

  1. det där med att ge killen vad han vill "ha" är faktiskt lite omoget nu.ge killen direkt vad han vill ha :s det är en del av livet vi lever i 2009 sen om killen eller umgänget är en grubb snorungar som inte fått tillräckligt det är deras problem shi någon annans,tycker två individer om varandra så finns det inga rätta tider då saker ska hända,skriva upp det i en kalender är så patetiskt,finns inget sånt året är 2oo9 och nt 1962

    SvaraRadera
  2. Det handlar inte om vilket årtal vi lever i det handlar om ren och skär jägarinstinkt, att påstå att det alltid är på det viset och att det alltid slutar så är inte korrekt, men att våga påstå att det ofta slutar så är fakta. Det vet både du och jag eftersom vi båda bor i grott-människostaden Malmö (syftar på dina uttryck så som shi.) Ha i åtanke att jag pratade om förhållande material och inte one night stands. Jag vet många som tycker att det är spännande med att vänta. Men det kanske också har med åldern att göra då man kanske inte är lika lättroad vid en mer erfaren ålder som när man är yngre.

    SvaraRadera