tisdag 24 mars 2009

I will help you rise

Man måste låta människor falla för att de ska kunna ta sig upp starkare än någonsin.

Hur ont det än gör att se på när en människa faller så är det enda vi kan göra att stötta och se till så att den reser sig. För det gör den.

Jag slutar aldrig förvånas över vad vi människor tvingas gå igenom för att nå toppen. Det mest förvånansvärda är enorma fallgropar som vi tar oss ur, starkare än någonsin. Många gånger ensam men ännu fler med stöd.

Jag har sett människor falla så hårt att jag aldrig trott att de någonsin skulle resa sig igen. Jag har varit längst ner på botten, vid kärnan och ändå rest mig, dammat av skräpet och klättrat högre än vad jag kunnat drömma om.

Vi lever på en planet där precis allt kan gå fel. Vi har vetskapen om vad som kan ställa sig i vår väg mot toppen, men vi är inte medvetna förrän det slår oss med sådan kraft att vi blir skickade flera utvecklingsstadier bakåt. Det är inte förrän vi identifierar föremålet som träffat oss som vi kan eliminera det, begrava det, spotta på det och fortsätta.

Vad går vi mot? Vad är det för väg och var är toppen? Lycka.
Allt alla egentligen söker är lycka på ett eller annat sätt. Det vi lär oss efter alla motgångar är att se och känna igen lyckan. Oftast har vi haft ett grepp om den hela tiden, det är när vi börjar tvivla och sträva efter det som leder till otacksamhet som vi tappar greppet.

Var tacksam för det du har, tvivla aldrig på dig själv, var ärlig och låt inget komma i vägen för dina mål.

I will help you rise.....

2 kommentarer:

  1. amen.
    rise up.
    jag älskar dig hårt, hårdast.

    SvaraRadera
  2. Hallelujah!
    Aman duse! Jag älskar dig mer än så :P moahaha

    SvaraRadera