fredag 6 mars 2009

Hur gör man?

Som ett antal vet så har jag varit extremt stressad och vilsen de sista två månaderna, ja mer än vanligt. Jag är konstant sjuk och trött. Hur mycket jag än sover och "vilar" så är jag ändå trött!
Jag kan inte gå och träna eftersom jag konstant är sjuk, går på antibiotika just nu, vilket bara förvärrar situationen. Mitt dilemma är dock inte att jag behöver vila eller att jag konstant är trött.

Mitt dilemma är; hur reparerar jag mig själv? Hur gör jag det utan att tära på mina närstående?

Jag vet att min omgivning är förstående men helt ärligt, hur många kompisar orkar med någon som ständigt säger; nej jag kan inte jag mår inte bra eller nej jag orkar inte jag är trött. Förr eller senare så kommer de känna att jag bara ringer när det passar mig, att vi bara umgås när det passar mig. Det är definitivt inte min mening. Hur gör man?? Hur fortsätter man leva sitt liv som berikas av närstående utan att såra dem när man inte ens kan ta hand om sig själv längre?

Jag har väldigt svårt för att finnas till när jag knappt vet vad jag heter. Det är hemskt och höra vad en vän pratar om men inte förstå för man är så körd i huvudet.

Jag vet att jag alltid har haft prestationsångest och höga krav på mig själv, jag vet att jag skapat stressen själv. Men vad gör man när man är van vid att vara på ett sätt och ens omgivning är van vid att man är på ett sätt?

Det sista jag vill är att uppfattas som nonchalant eller egoistisk det är det sista jag är. Hur fan gör man?!

3 kommentarer:

  1. Det låter som du behöver en semester från ditt liv. Åk utomlands själv och spendera en vecka utan måsten!

    SvaraRadera
  2. Betalar du? *S* skämt & sido d e verkligen värt varenda krona man lyckas spara ihop.... det är en bra idé d där! tankarna går ditåt... :)

    SvaraRadera
  3. Var dig själv bara, de som älskar dig för den du är kommer se förbi detta & se varför du beter dig som du gör.
    Älskar dig

    SvaraRadera