fredag 27 februari 2009

Att hitta sig själv

Jag blev medlem på www.andligasverige.se efter en injudan från underbara mioz ;)

En sak som jag fann väldigt facinerande är att många söker sig själv eller har funnit sig själv. Kom att tänka på om jag har funnit mig själv. Jag vet vad jag vill jag vet vad jag värderar, men lyssnar jag på mig själv? Små varningar i form av känslor, tankegångar som tål att utvecklas men alltid blir undanfösta. Nej jag har inte funnit mig själv, jag förstår inte varningarna som min kropp och mitt känsloliv sänder mig, jag förstår inte när min mage säger: GÖR DET! Jag förstår inte varför jag helt plötsligt blev sjuk, fast jag äter nyttigt, fast jag tränar & klär mig varmt. Jag vet inte hur man balanserar energierna i kroppen och jag kan inte uttnytja den positiva tanken (ÄN).

Så jag bestämde mig för att helt enkelt skriva och fråga. Jag fick väldigt många givande svar som dock kan vara lättare för andra att utöva än för mig. Ett av tipsen var meditation för att lära känna sitt inre och lära sig lyssna på sin intuition.

Jag kan INTE meditera! Alla ni som känner mig vet att jag skrattar åt nästan allt, jag själv i ett rum sittandes i skräddarställning med havsljud i bakgrunden samtidigt som jag ska försöka koppla bort min tankeverksamhet som för övrigt är igång 24/7 är iiiingen lyckad övning. Det slutar alltid med att jag börjar as garva efter max 1 min.

Sen fick jag ett tips om att använda mig afirmationer. Dessa funger på följande vis:

- skriv något positivt om dig själv på en lapp, på badrumsspegeln, I PANNAN ja överallt. Läs det högt för dig själv varje dag så många gånger du kan. Inte nog med att man i slutändan kan det utantill, man känner sig därefter oxå.

Jag har en vän som provat detta och det ska fungera. Min första tanke var dock: men det är ju pinsamt. DET ÄR SÅ TYPISKT MIG! Ingen ser mig, ingen hör mig, va fan är det som är pinsamt?!

Att lära känna sig själv är inte lätt, det kanske är lika bra det: desto svårare hinder desto högre skattat mål.

Så mina nya ordning ser ut på följande vis: lära känna mig själv SEN använda mig av The Secret (känns lättare då :D)

Bara jag skrev: lära känna mig själv så kände jag hur magen knöt sig, FY FAN VAD DET KÄNNS JOBBIGT! Jag vet inte hur, var, när jag ska börja. Hur mycket vill man veta egentligen? Tänk så blir jag en såndär nojig tant som inte vågar gå utanför dörren för: njaaa det känns i armen att något kommer hända… blääää hahah positivt tänkande var det, ja visst ja!

Nej nu ska jag försöka komma på ett bra sätt!

Ta hand om er!

PS! Hittade en jätte bra sida på nätet, det måste vara den enklaste beskrivningen jag någonsin läst!

http://hem.passagen.se/chim/beskrivning.htm

I LOVE THE WORLD WIDE WEB! MWAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar