fredag 27 februari 2009


Hypokondri eller inbillningssjuka, ibland nosomani, är ett tillstånd som innebär att den sjuka är övertygad om att hon har en eller flera fysiska sjukdomar trots att hon är fysiskt frisk.” Detta hittade jag på wikipiedia (jag har tydligen fått en underlig vana, om jag vet vad ett ord betyder, men inte själva definitionen så bara MÅSTE jag google det hahah). I alla fall så hittade jag ett fel på definitionen, det fattades en bild… PÅ MIG!

Jag måste verkligen vara den ultimata hypokondrikern!

Igår natt fick jag för mig att jag skulle få hjärtinfarkt. Helt seriöst, jag trodde verkligen att jag var illa ute bara för att jag fick stickningar i vänster arm.

Halva natten, eller morgonen (fram till 3) gick åt att ligga och “känna efter”. Varje gång det stack i armen så tyckte jag att det var dags och ringa sjukvårdsupplysningen. För dom hade ju bekräftat att jag skulle dö. Hade det inte varit för att jag troligen hade väckt min kära mamma (som hade kallat mig tokig) om jag hade bestämt mig för att ringa, så hade jag gjort det! Kan nästan slå vad om att det hade låtit såhär:

- Sara Svensson, legitimerad sjuksköterska, vad kan jag stå till tjänst med?

- Hej, mitt namn är Natali, jag tror jag håller på att dö.

- Ojdå, varför tror du det? Beskriv känslan.

- Jag har stickningar i vänster arm, det är en hjärtinfarkt, skicka en ambulans, jag kommer döööö!!!

- Ta det nu lugnt, hur gammal är du?

- 23, vad spelar det för roll?

*klick*

Tur att jag inte ringde….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar