fredag 27 februari 2009

Nederlag

Var som nämnt idag på blodcentralen för att bli blodgivare.

Men icke! Jag har tydligen för tunna och för djupt liggande kärl. Jävla kärl….

När jag kom dit fick jag en liten mapp med broschyrer och en hälsodeklaration att fylla i. I denna lilla mapp fanns det en kylmagnet som var formad som en bloddroppe… sött!

Efter att jag hade fyllt i hälsodeklarationen så skulle en sköterska titta på mina kärl. 5 sekunder tog det:

- Nej, du kan aldrig bli blodgivare, kanske om 10 år om tekniken utvecklas.

Jahapp… om 10 år har de väl kommit på hur man tillverkar blod på konstgjord väg! Jag har en blodgrupp som kan ge till alla typer av blodgrupper, hade faktiskt varit en riktigt bra blodgivare om det inte hade varit för min futtiga kärl :(

Ett nederlag… och jag fick inte ens behålla kylmagneten :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar