fredag 27 februari 2009

GLAD

Jag har faktiskt ingen ork till att skriva något så kallat djupt idag. Tankeverkstaden har stängt för dagen eller på obegränsad tid rättare sagt.

Det enda jag kan bidra med är glädje, för det är just så jag känner mig idag! Glad. Trots att jag är seg, har träningsvärk och vet knappt vad 1+1 blir så är jag faktiskt glad. Då bådar det gott va? Jag älskar den här obefogade glädjen som bara finns där utan någon större anledning. En såndär omedveten glädje. Jag och Marci pratade om det här med att folk som inte är medvetna om sin omgivning eller sig själv eller vad som helst som kan påverka en människa emotionellt troligen är lyckligare. Det måste vara otroligt skönt och slippa all tankeverksamhet som vissa situationer kräver (eller då alla situationer för min egen del). Men idag är jag så omedvetet glad, fy fan vad det är skönt!

Ibland undrar jag faktiskt om man inte hade mått bättre om man bara var korkad, rätt och slätt korkad bara. På ett sådant vis då man inte hade förstått om någon är elak eller om något har gått totalt snett. Det måste väl vara skönt lite då och då?

Idag ska jag bara gå runt och vara korkad och allmänt hög på livet!

“Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay,
My, oh, my, what a wonderful day.
Plenty of sunshine headin’ my way,
Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay!”


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar