fredag 27 februari 2009

Bitter & Synisk

Är det inne att vara bitter och synisk?

Det verkar som att var jag än vänder mig så regerar bittra och syniska människor genom att demonstrerar sin intelligens via bittra och syniska kanaler. En bitter och synisk människa kännetecknas av ett väl utvecklad ordföråd som används för att uttrycka bitterhet och synism.

Är det fel att vara lycklig och glad?

Är det bara jag eller har vårt samhälle bildat en outalad regel, en moralnorm som säger att man under inga omständigheter får lov att tala om hur bra allting går, vilket bra penga-flöde man har och hur otroligt lycklig man är? Skulle det vara så att någon råkar bryta mot denna moralnorm så uppstår en pinsam tystnad eller en reaktion som;

- Ja men alla har sina problem.

Visst har alla sina problem men det finns faktiskt människor som lever efter ideologin; DET ÄR INTE SÅ FARLIGT!

Jag önskar verkligen att jag var en av dom.

Den som har svar får jätte gärna lov att lägga fram teorier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar