fredag 27 februari 2009

Observatör

….. det är precis vad jag är. För tillfället känns det som att jag endast observerar vad som sker i mitt liv. Inte bara händelser, även handlingar som jag själv utför känns som rutin. Jag kom på idag att jag det sista halvåret, dock mer intensivit den sista tiden, har stressat bort mestadelen av mitt liv. För att tillfredställa alla omkring och för att uppfylla alla krav jag själv har så har jag levt mitt liv efter rutin, undermedvetna rutiner skall följas till punkt och pricka. Detta har sin vilda gång med mig som observatör.

Insikten slog ner som blixten idag! (eller raketen för att vara mer “i tiden”)

Jag har försummat de viktigaste männsikorna i mitt liv, värst av allt är att jag försummat mig själv.

Till alla som känt sig bortglömda eller försummade:

I’m SO sorry!

Jag lovar att bättra mig, men först måste jag prioritera mig själv. Jag kan inte leva mitt liv efter rutin, jag kan inte tillåta mina rädslor förvränga mina beslut men framförallt så kan jag inte tillåta mig själv vara en observatör.

Jag älskar er men ni får helt enkelt hålla ut ett tag till…. until I’m back to my old self again!

PS! Min nya mantra;

JAG ÄGER MIN MOBIL INTE DEN MIG!

End of therapy session #4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar