fredag 27 februari 2009

I used to wish for the rain to rain on me…

I’m lookin’ in the mirror at this woman down and out.
She’s internally dyin’ and knew this was not what love’s about.
I don’t wanna be this woman the second time around,
‘Cause I’m wakin’ up screamin’, no longer believing
That I’m gonna be around.

Over and over I tried (you know),
And over and over you lied
And over and over I cried
I don’t know why…

Rain on me.
Lord, won’t you take this pain from me?
I don’t wanna live, I don’t wanna breathe, ‘till ya just,
Rain on me.
Lord, won’t you take this pain from me?
I don’t wanna live, I don’t wanna breathe, baby.

See, I don’t want to hold my pillow late at night no more.
I’m tossin’ and turnin’ and thinkin’ ‘bout burnin’ down these walls.
I don’t wanna fuel this fire no more, no more, no more.
See, I made up my mind, ‘cause I’ve wasted my time,
Ain’t nothin’ here to keep me warm, yeah.

Rain on me.
Lord, won’t you take this pain from me?
I don’t wanna live, I don’t wanna breathe, ‘till ya just,
Rain on me.
Lord, won’t you take this pain from me?
I don’t wanna live, I don’t wanna breathe, baby.

I’m so tired of the rain (in my life),
And I’m so tired of the strain (and I ain’t gonna lie),
‘Cause, sometimes I can’t (sleep at night and),
This here, it just (don’t seem right and),
Sometimes, I just (wonder why I),
Almost let my (life go by).

Rain on me.
Lord, won’t you take this pain from me?
I don’t wanna live, I don’t wanna breathe, ‘till ya just,
Rain on me.
Lord, won’t you take this pain from me?
Said I don’t wanna live, I don’t wanna breathe, baby.

Kom att tänka på den i förrgår när jag och min söta Gabce satt och pratade lite allmänt.

Denna låt var JAG en period i mitt liv och än idag har jag svårt att hålla tillbaka tårarna när jag hör den. Inte för att jag tycker synd om mig själv, för att jag tillät mig vara en idiot en väääääldigt lång period i mitt liv. Jag försummade inte bara mig själv men även mina vänner och familj. Jag är inte arg på denna “någon”, det är aldrig någon annans fel än ens eget! Alltså är det mitt fel för att jag tillät en annan människa diktera mitt liv.

Det är du, jag, vi själva som tillåter oss behandlas på alla sätt och vis som vi behandlas på! Vare sig det är bra eller dåligt, människor behandlar oss på det vis vi lär dem att behandla oss! Alla människor har ett egenintresse lika mycket undermedvetet som medvetet, vi umgås med människor av olika anledningar men oftast för att de får oss att må bra, alltså tillfredställer vi ett egenintresse som består av att må bra. Vissa människor har ett behov av att trycka ner andra människor för att må bra och tillfredställa sitt egenintresse, men det är när vi tillåter dessa människor behandla oss på ett sådant vis som vi begår ett enormt misstag. Du, jag, vi är födda med egen vilja, egna drömmar, eget tycke, INGEN människa ska tillåtas trycka ner en annan människa genom att “tvingas” tycka eller bete sig på ett visst sätt. Jag använder ordet tvingas i brist på ett bättre ord, för det är som nämnt inget tvång. Vi tillåter det.

Jag vet att det finns fler där ute som både är och har varit i samma sits som jag. Till de som fortfarande är i samma sits eller anar att ni är på väg dit;

Stå på er! Du är du, du är unik och speciell, det finns ingen som du, det ska du vara J*****T stolt över! Det låter som något man hört miljoner gånger om men det är faktiskt sant!

Va på er vakt! Jag vet att man kan bli förblindad av kärleken till en partner, vän även familjemedlem men det finns alltid tecken i början som ger en glimt av utgången. Passar det inte så passar det inte, tack och hej! Det är alltid bättre förr än senare.

“Somewhere far along this road, he lost his soul to a woman so heartless “

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar