fredag 27 februari 2009

The Secret - “Law of attraction”

För någon dag sedan såg jag “The Secret” och är totalt frälst!

The Secret bygger på “law of attraction” vilket, i sin korthet, betyder;

- Skickar du ut negativa tankar om en viss sak, drar du till dig ännu mer av denna sak.

- Skickar du ut positiva saker om en viss sak, ja ni vet resten :)

Jag har bestämt mig för att försöka leva efter dessa teorier. Man dör ju inte av att försöka.

Ni kommer här få en indroduktion av dessa teorier dessutom så kommer jag med jämna mellanrum återrapportera, vare sig ni finner det intressant eller inte, så känner jag mig mer manad till att fullfölja det :D

1. Var tydlig med vad DU vill genom att klargöra precis vad det är DU vill. Lägg all fokus på vad det är du vill istället för att lägga fokus på vad du inte vill. Du är ansvarig för ditt liv, du styr och bestämmer.

OK! Det låter lättare än vad det verkligen är! Hur många vet egentligen vad de VERKLIGEN vill? Efter lite eftertanke så tror jag att jag vet, inte nödvändigtvis i denna ordning;

- Hälsa

- Framgång med studierna (för er som inte vet så läser jag kriminologi)

- Framgångsrik karriär inom kriminologi

- En årslön på 360 000 år 2010

- En bil innan årsslutet (hahah ja jag vet att det nya året precis börjat)

Det är vad jag kunnat komma fram till än så länge. Jag vet att det är kortsiktiga mål men man behöver faktiskt inte planera hela sitt liv…. det kommer!

2. BE om det du vill ha! Placera ut dina tankar och önskemål på det vis som behagar dig; i skrift, tal eller tanke till universum, gud, älnglar eller bara luften, vad du nu än är du tror på.

Människor tenderar att inte våga be om vad de verkligen vill ha, inte ens vid en så enkel sak som då man inte vill ha lök i hamburgaren. Vi måste lära oss att våga BE om saker och ting som vi verkligen vill ha, om inte annat för att klargöra det för oss själva. Ännu en sak vi kan stryka från listan, bett har jag gjort till allt jag tror på, på alla möjliga vis!

Våra kännslor är våra riktlinjer en tanke följer en känsla och tvärtom. Därför är det bra att visualisera sig själv med den saken man ber om, för att förstärka tanken med känslan av att ha det! Det hjälper inte att tänka “jag kommer ha det någon gång” sätt upp riktlinjer, var tydlig, känn efter hur det hade känts att ha det NU.

3. Det är här “the law of attraction” kommer in. Låt attraktionskraften ha sin laga gång. Forsera inte det. Även om det inte kommer JUST när du vill, så kommer det, så länge du upprätthåller ditt positiva tänkande så kommer det komma. Fokusera alltid på det du vill ha och aldrig det du inte vill ha. Även när det gäller simpla saker som att vara anti något. Var i stället för mottsatsen till det du är anti, t.ex. om du är anti rasism var för mångfald istället!

4. Tro och vet, utan tvivel, att det du bett om kommer verkligen komma. Ha tålamod och fortsätt med ditt nya, positiva tänkande.

5. Lär dig slappna av! Stressa inte! Stress är den största källan till de flesta sjukdommarna vi har idag. Genom att ha tålamod och lära dig slappna av så kommer du inte bara må bättre men också märka att du drar till dig bättre saker!

Även om inte ovanstående skulle fungera så kan jag inte tänka mig att någon kommer till skada av att tänka positivt, ha utsatta mål och leva ett harmoniskt liv!

LÄS & SE THE SECRET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar