fredag 27 februari 2009

Lyssna på dig själv

Hur många av oss mår dåligt utan att egentligen veta varför? Varför skulle man må dåligt? Allt är ju såååå bra!

Det är i alla fall vad vi säger när någon frågar, vem som helst, bror som syster, bästa vän eller förälder. Allas liv är inte perfekt, tror inte ens att någons är det. Det behöver inte alla veta, men varför ljuger vi för oss själva?! Varför inbillar vi oss att det är bra när det inte är det, med det menar jag vad som helst! Jobb, föhållande, fula kläder, vad som helst som kan vara en grundliggande orsak till att vi kan må dåligt. Varför trycker vi ner dessa känslor och iställer går runt och mår dåligt utan att “veta” varför.

Egentligen så vet vi varför vi mår dåligt om vi bara lyssnar på oss själva. Vi kommer aldrig komma fram till orsaken genom att be en närstående förklara. Det är bara vi som vet!

Jag hade en period i mitt liv då jag mådde dåligt “utan någon anledning”, trodde jag… genom att inte lyssna på mig själv förlorade jag ca 4år av dyrbar tid som jag hade kunnat ägna åt något annat. Det låter simpelt; lyssna på dig själv. Det är det inte. Inte ens i närheten. Det tog mig 4år att verkligen lyssna! Troligen är det därför det är så mycket lättare att inbilla sig att allt är bra, det är ingeeet som är fel. Det kommer alltid vara något som är “fel” i livet, ibland kan det vara små saker ibland något större, det är fullt normalt! Så varför fortsätter vi förneka det? Livet är en kamp så är det bara, det vet vi alla, deal with it! Det finns ingen orsak som är bättre än någon annan till att må dåligt, vi har alla våra mål i livet och en bild av hur vi vill leva. Dock så är det lättare att må dåligt av en “småsak” om man inte är medveten om vilka ens mål är, eller framför allt, hur man vill leva sitt liv. Det är lättare att sortera bort orsaker som kan få oss att må dåligt om vi har klargjort våra livsmål. Det kan vi endast göra genom att lyssna på oss själva!

Detta går ut till alla som mår dåligt utan att veta varför, särskilt till ett av mina hjärtan:

Ta reda på vad du verkligen vill ha ut av allt livet har att erbjuda

Ljug aldrig för dig själv

LYSSNA PÅ DIG SJÄLV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar